کانال گریل استخر

کانال گریل استخر چه کاربردی دارد؟ نحوۀ اجرای کانال گریل استخر به چه صورت است؟ انواع کانال و گریل استخری کدام است؟ در این مقاله به این سوالات پاسخ می دهیم. کانال دور استخر برای جمع آوری آب و هدایت آن به سمت فاضلاب و یا تصفیه خانه استخر مورد استفاده قرار می گیرد. این کانال برای جمع آوری آب سرریز استخر و یا جمع آوری آب حاصل از بارندگی و شستشوی محوطه اطراف استخر کاربرد دارد. برای جلوگیری از ورود آب آلوده به داخل استخر در زمان شستشو یا بارندگی نیاز به یک کانال دور تا دور استخر داریم. همچنین زمانی که بخواهیم آب سرریز استخر را به طرف تصفیه خانه هدایت کنیم یا از ورود آن به محوطه جلوگیری کنیم از کانال دور استخری همراه با یک گریل استفاده میکنیم. بهترین روش اجرای کانال و گریل دور استخر، استفاده از کانال های پیش ساخته هدایت آب است.


نحوۀ اجرای کانال گریل استخر

کانال دور استخر را می توان به دو روش اجرا کرد. در روش سنتی بدنۀ کانال با سنگ یا سرامیک ساخته می شود. دو طرف جوی آب ایجاد شده باید به صورت نبشی باشد. این نبشی معمولاً 2*2 سانتیمتر در نظر گرفته می شود که محل نشیمن یا زیرسری گریل است. اگر دور استخر به صورت منحنی یا پلن استخر به طور کلی دایره یا بیضی باشد، ناگزیر به اجرای کانال به روش سنتی هستیم. اما در مواردی که پلن استخر مستطیل است می توانیم از گاتر یا همان کانال پیش ساخته استفاده کنیم. در ویدئوی زیر با نحوۀ نصب کانال پیش ساخته آشنا می شویم.


انواع کانال پیش ساخته

کانالهای پیش ساخته بهترین انتخاب برای اجرا در دور استخرها هستند. جنس کانالها معمولاً از پلی پروپیلن است و با مقطع نیم دایره به دلیل صیقلی بودن کف و دیواره ها، همچنین امکان تعبیه خروجی های متعدد، آب را به سرعت به طرف فاضلاب هدایت می کنند. ضریب انتقال هیدرولیکی بالاتر باعث می شود که در طراحی کانال استخر، عرض را کمتر از سیستم سنتی در نظر بگیریم. جنس درپوش کانال دور استخر هم می توان فلزی یا پلاستیکی باشد. گریلهای پلاستیکی معمولاً از جنس پلی پروپیلن و گریلهای فلزی از جنس استیل ساخته می شوند. کانالهای دور استخری در دو مدل مخفی (شیاری) و گریل عرضه می شوند.


انواع درپوش کانال استخر

در صورتی که کانال را به روش سنتی با سرامیک ایجاد کرده اید و یا به دلیل منحنی بودن پلن استخر، امکان استفاده از گاترهای پیش ساخته را ندارید، می توانید از یک درپوش یا گریل برای پوشش روی جوی آب استفاده کنید. در این روش نسبت به کانالهای پیش ساخته به عرض بیشتری نیاز داریم. معمولاً برای استخرها از یکی گریل عرض 20 سانتیمتری استفاده می شود. کانال ایجاد شده نیز می بایست در بالا 20 سانتیمتر و فضای داخلی آن حدود 16-18 سانتیمتر باشد. در انتخاب گریل چند نکته را باید مد نظر داشت:

  • گریل آنتی باکتریال و بهداشتی باشد.
  • آیا به قابلیت انحنا نیاز دارید؟
  • گریل آنتی یو وی و مقاوم در شرایط محیطی باشد.
  • گریل ضد لغزش باشد.

با در نظر گرفتن این موارد می توانید بهترین درپوش یا گریل کانال استخری مورد نظرتان را انتخاب کنید.

سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *