قیمت کانال پیش ساخته آب

قیمت کانال پیش ساخته آب به عوامل مختلفی از جمله جنس کانال و گریتینگ، ابعاد، کلاس مقاومت وزنی و … بستگی دارد. ما تلاش می کنیم در پروژه های مختلف مقرون به صرفه ترین راهکار استاندارد را ارائه دهیم. به طور مثال حتماً می توان در پارکینگ یا یک فضای با عبور لیفتراک از کانالهای پیش ساخته ارزان قیمت استفاده نمود. اما باید توجه داشت که آیا این کانالها استانداردهای لازم برای تامین مقاومت وزنی مورد نیاز را دارند؟ یا به عنوان مثالی دیگر، در آشپزخانه های صنعتی می توان از انواع کانال با گریتینگ گالوانیزه استفاده کرد، اما این گریتینگها چقدر عمر مفید دارند؟ در ادامه با کاربری های مختلف کانالهای پیش ساخته هدایت آب و مقرون به صرفه ترین راهکار برای آن فضا بیشتر آشنا می شویم.


 

قیمت کانال پیش ساخته آب پارکینگ

قیمت کانال پیش ساخته آب پارکینگ بستگی به مقاومت وزنی و ابعاد کانال مورد نظر دارد. در خصوص مقاومت وزنی و برای مقرون به صرفه شدن هزینه ی تمام شده، بهتر است پارکینگ را به سه بخش تقسیم بندی نماییم:

  • کانال پیش ساخته آب ورودی یا ابتدا و انتهای رمپ پارکینگ
  • کانال پیش ساخته آب محوطه های داخلی پارکینگ
  • کانال پیش ساخته آب حاشیه پارکینگ

برای هر یک از فضاهای فوق بهتر است کانال پیش ساخته آب طراحی شده برای همان فضا استفاده شود. ورودی یا ابتدا و انتهای رمپ پارکینگ نقطه ی پر تردد پارکینگ ها محسوب می شود. چه در مورد پارگینگ های عمومی، چه در مورد پارکینگ ساختمان های مسکونی بهتر است از مدلهای دارای مقاومت بالا در کلاس C250-HD استفاده شود. این کانالها در لبه ی بدنه، یک شیلد محافظ گالوانیزه دارند که علاوه بر بالا بردن عمر مفید بدنه ی کانال، از لبه ها در مقابل ضربه ی چرخ اتومبیل، به خصوص در صورت عدم اجرای صحیحِ گاتر نیز محافظت می کند. اما قیمت کانال پیش ساخته آب در این کلاس مقاومت وزنی کمی بالاست و برای فضاهایی که تردد کمتری داریم مثل محوطه های داخلی پارکینگ، می توانیم از یک کانال با قیمت مناسب تر استفاده نمود. کانالهای پیش ساخته در کلاس B125 یا C250 برای فضاهای داخلی کم تردد مناسبند. حتی می توان در حاشیه ی پارکینگها از کلاس A15 نیز استفاده کرد که به عنوان مثال انواع کانال پیش ساخته آب سری TOP-X هاراتون بسیار ارزان قیمت بوده و برای تمامی فضاهای با تردد عابر پیاده یا حاشیه پارکینگ مناسبند.

قیمت کانال پیش ساخته آب پارکینگی

قیمت کانال پیش ساخته آب پارکینگی


قیمت کانال پیش ساخته آب مخصوص آشپزخانه ها و فضاهای صنعتی

در فضاهایی که کف محوطه دائماً با مواد اسیدی و شوینده ها تمیز می شود و آبریزی دائمی دارند بهتر است از کانالهای پیش ساخته با انواع گریتینگ استیل یا پلی آمید کامپوزیتی استفاده کنیم. قیمت این کانالها نسبت به مدلهای گالوانیزه بالاتر است اما عمر مفید و کارایی بسیار بیشتری از گالوانیزه یا پلاستیک های معمولی دارند. با در نظر گرفتن عمر مفید قیمت بالاتر توجیه پذیر بوده و کارایی قربانی قیمت ارزان نمی شود. کانالهای با گریتینگ استیل در تیپهای مختلفی عرضه می شوند که بسته به ضخامت و کیفیت ورق استفاده شده در ساخت گریل، قیمتهای گوناگونی دارند. گریتینگهای پلی آمید کامپوزیتی نیز نسبتاً ارزان هستند و از استیل مقاومت وزنی بالاتری دارند و در برابر مواد شوینده کاملاً مقاوم هستند.

قیمت کانال پیش ساخته آب مخصوص فضاهای صنعتی

قیمت کانال پیش ساخته آب مخصوص فضاهای صنعتی


 

قیمت کانال پیش ساخته آب مخصوص استخر

در مورد استخر، سونا، جکوزی، زیر دوش ها، رختکن و سایر فضاهای ورزشی می توان از کانالهای با گریل پلی پروپیلن یا UPVC استفاده نمود. کانالهای با گریل پلی پروپیلن قیمت مناسب تری دارند و خود این محصولات به دو دسته ی کیفیت متوسط و کیفیت عالی تقسیم بندی می شوند که در مورد کیفیت متوسط از مواد اولیه بازیافتی استفاده می شود. کانالهای با گریل UPVC نیز با وجود قیمت بالاتر، از مقاومت وزنی و کیفیت و طول عمر بالاتری برخوردارند. همچنین انواع گریل UPVC تنوع رنگی بیشتری نسبت به پلی پروپیلن دارند. حتی از استیل هم می توان برای استخرهای لوکس استفاده نمود که با وجود قیمت بیشتر، طراحی منحصر به فردی داشته و در زیبایی استخر بسیار تاثیر گذار است. البته در انتخاب نوع گریل و کانال برای استخر علاوه بر قیمت، می بایست محدودیت های دیگری مثل پلن کانال دور استخر (منحنی یا مستقیم) ، یا محدودیت های ارتفاع در کف سازی نیز در نظر گرفته شود که در این حالت انتخاب های کمتری باقی مانده و می بایست با توجه به مشخصات فنی و محدودیت ها تصمیم گیری برای خرید انجام گیرد.

گریل استخر

در نهایت جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت کانال پیش ساخته آب و مدلهای مختلف آن می توانید با کارشناسان ما مشورت نمایید.

 

مقالات مرتبط:

 

سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *