کانال پیش ساخته و پلی یورتان

آب بندی کانالهای پیش ساخته آب پلیمری به وسیله ی چسب پلی یورتان انجام می گیرد. البته در مواردی که جنس بدنه ی کانال از PP یا PP-PE باشد. اگر جنس بدنه ی کانالهای پیش ساخته از PVC باشد می بایست از چسب مخصوص PVC استفاده شود. همچنین از ماستیک پلی یورتان برای آب بندی درز بین بدنه ی کانال و سنگ یا بتن کف، استفاده می شود. اما در نظر داشته باشید به طور کلی عایق کف (ایزوگام) می بایست از زیر کانال عبور کند و داخل لوله ی کفشور برود یا روی کفخواب اُورلب شود. آبی که از بین درز بین کانالها یا درز بین سرامیکِ کف و بدنه ی کانال یا درز بین سرامیکهای کف به صورت جزئی نشتی می کند، به داخل کفسازی نفوذ کرده و با خاصیت مویینگی به سمت خروجی فاضلاب هدایت می شود. از اینرو بین لوله ی خروجی کانال و لوله ی فاضلابی که از قبل در کف جاگذاری شده، می بایست اندکی فاصله باشد و سایز لوله ی خروجی کانال از سایز لوله ی فاضلاب در کف کوچکتر باشد. همچنین در هنگامِ خرید پیش بینیِ ایزوگام نهایی و کوچکتر شدنِ قطر محل خروجی فاضلاب نیز انجام گیرد.


عایق بندی کف در زمان استفاده از کانالهای پیش ساخته پلی پروپیلن

هنگام استفاده از کانالهای پیش ساخته پلی پروپیلن یا PVC علاوه بر عایق سازی بخش نری مادگی کانالها با استفاده از چسب پلی یورتان یا پی وی سی، همچنین عایق بندی درز بین کفسازی و بدنه ی کانال با استفاده از ماستیک پلی یورتان، ایزوگام نیز می بایست از زیر کانالها عبور کرده و به خصوص در طبقات یا در بام و تراس، این امر ضروریست. حال در حالات مختلفی ممکن است کفسازی صورت گیرد. به عنوان مثال ممکن است کف تمام شده ی ما همان عایق باشد. در تصاویر زیر با نحوه  اتصال ایزولاسیون با کانال پیش ساخته بیشتر آشنا می شویم.

نحوه اتصال ایزولاسیون به کانال پیش ساخته پلیمری

نحوه اتصال ایزولاسیون به کانال پیش ساخته پلیمری


جنس بدنه ی کانالهای پیش ساخته

جنس بدنه ی کانالهای پیش ساخته آب می تواند از پلی پروپیلن یا PVC باشد. همچنین کفشورهای خطی مخصوص سرویس بهداشتی، با بدنه ی استیل تولید می شوند. البته این کفشورها در طول محدودیت دارند و از نظر حجم آب جمع آوری شده و طولِ کار، نمی توانند جایگزین گاترهای با بدنه ی پلیمری باشند. اما به صورت سفارشی در طولهای مختلف (کوتاه) قابل تولید هستند. در مورد کانالهای پیش ساخته با بدنه ی پلیمری با توجه به میزان مقاومت وزنی مورد نیاز، جنس بدنه نیز تحت تاثیر قرار می گیرد. کانالهای با بدنه ی PP بیشتر برای فضاهای با تردد عابر پیاده به کار می روند و کانالهای با بدنه ی PP-PE تقویت شده برای فضاهای ماشین رو مثل پارکینگ. همچنین در برخی مدلها یک شیلد محافظ گالوانیزه در لبه ی کانالها به کار رفته است که محل قرارگیری گریتینگ روی بدنه را مقاوم تر در برابر ضربات می کند. این مورد در کانالهای پیش ساخته ای که برای رمپ پارکینگ به کار می روند، ضروریست.

کانالهای پیش ساخته پلی پروپیلن

کانالهای پیش ساخته پلی پروپیلن


لینک های مرتبط:

سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *