کانال پیش ساخته آب چیست؟

کانال پیش ساخته آب چیست؟ کانال پیش ساخته آب به آبرو پلاستیکی دارای گریتینگ گفته می شود که در داخل بتن جاگذاری شده و برای جمع آوری و هدایت آبهای سطحی به کار می رود. آبهای سطحی در محوطه های مختلف می تواند حاصل از شستشو یا آب باران باشد. در پارکینگ ساختمان ها، موتورخانه، بام، تراس، روف گاردن، استخر، سونا، جکوزی، زیر دوش ها، محوطه یا پروژه های صنعتی مثل سوله کارخانجات، آشپزخانه های صنعتی و … می توان از انواع کانال پیش ساخته هدایت آب استفاده نمود. بدنه ی کانالهای پیش ساخته آب معمولاً از جنس پلی پروپیلن، PP-PE یا PVC تولید می شوند.


جنس گریتینگ انواع کانال پیش ساخته آب چیست؟

گریتینگ انواع کانال پیش ساخته هدایت آب می تواند فلزی، پلاستیکی یا کامپوزیتی باشد. بسته به نوع کاربری محل مورد استفاده ی کانال می توان انواع این گریتینگها را به کار برد. انواع گریتینگ عبارتند از:

  • استیل
  • گالوانیزه
  • PP
  • PA
  • پلی آمید کامپوزیت
  • چدن
  • PVC
  • UPVC

در محوطه هایی که نیاز به مقاومت وزنی بالا باشد معمولاً از گریتینگهای چدنی یا پلی آمید کامپوزیت استفاده می شود. گریتینگهای پلاستیکی یا استیل در محوطه های دارای خورندگی بالا کاربرد دارند. همچنین یکی دیگر از پارامترهای انتخاب گریتینگ، معماری فضا است. رنگ، طرح یا جنس گریتینگ با توجه به معماری فضای مورد استفاده انتخاب می شود. به عنوان مثال برای استخرها، انواع گریتینگ در رنگهای آبی، سفید، خاکستری و کرم موجود است.

انواع گریل استخر

انواع گریل استخری مناسب برای کانالهای پیش ساخته

 


راهکار اجرایی انواع کانال پیش ساخته آب چیست؟

به طور کلی کانالهای پیش ساخته هدایت آب می بایست داخل بتن جاگذاری شوند. میزان بتن مورد نیاز در اطراف کانال به مقاومت وزنی مورد نظر بستگی دارد. به عنوان مثال در محوطه های ماشین رو که فونداسیون نداشته باشیم و کانال مستقیم داخل خاک کار شود، حتماً حداقل 10 سانتیمتر در کف و دو طرف کانال به بتن نیاز داریم. در بخشهایی از ساختمان که عایق داخل کفسازی اجرا می شود، می بایست کانال روی عایق قرار گیرد و عایق داخل لوله فاضلاب برود. کف تمام شده، چه از جنس بتن یا از جنس سنگ اگر باشد، بهتر است 3 الی 5 میلیمتر از سطح درپوش یا همان گریتینگ بالاتر قرار گرفته و در واقع کانال 3 تا 5 میلیمتر گود بیفتد. این مورد برای افزایش مقاومت وزنی و سرریز شدن آب، مهم است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد دیتیلهای اجرایی کانالهای پیش ساخته، لطفاً با شرکت تماس حاصل فرمایید.

نصب کانال پیش ساخته آب

نصب کانال پیش ساخته آب


مقالات مرتبط:

 

یک دیدگاه
  1. محی الدین ملایی 2 تیر, 1400 at 10:00 پاسخ

    با سلام آیا این کانالهای پلی امیدی مقاومت به سرما و یخبندان دارد؟

سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *